Tijdens museumweek echte goud nog beter toegankelijk
TIJDENS MUSEUMWEEK ECHTE GOUD NOG BETER TOEGANKELIJK
Maritiem Museum lanceert audiotour en online ticketing
Het Maritiem Museum Rotterdam werkt voortdurend aan het optimaliseren van haar bezoekersservice, gemak en –overdracht. Daarom lanceert het museum tijdens de Nationale Museumweek niet alleen audiotour ‘door de ogen van’, maar ook online ticketing samen met 10 Rotterdamse musea, Rotterdam Partners en Rotterdam Festivals. Hiermee maken we ons echte goud nog toegankelijker voor onze bezoeker.
Audiotour 'Door de ogen van'
Tijdens de Nationale Museumweek (16 t/m 24 april) tonen alle musea in Nederland hun 'echte goud'. Het goud van het Maritiem Museum Rotterdam kun je tijdens de museumweek eens op een hele andere manier bekijken. Met de nieuwe audiotour 'door de ogen van' krijgen 27 objecten, zowel binnen als buiten, er een extra verhaal bij. Medewerkers van het museum, van directeur tot vrijwilliger, vertellen vanuit hun eigen achtergrond wat hun favoriete object nu zo bijzonder maakt. Zo leren bezoekers door de ogen van papierrestaurator Frank het Itinerario van Jan Huygen van Linschoten op een heel andere manier kennen. En vrijwilligster Clementine vertelt het verhaal over haar favoriete museumschip 'Annigje': “Dan komt de realiteit gelijk op je af, zoals het toen is geweest”. De audiotour is via izi. TRAVEL gratis te downloaden voor bezoekers.
Het echte goud
Het Maritiem Museum toont in de tentoonstelling 'Topstukken' haar eigen goud met vijfentwintig topstukken uit de eeuwenoude collectie. Vanwege hun revolutionaire rol in de scheepvaart. Omdat ze stille getuigen zijn geweest van een belangrijk moment in de maritieme geschiedenis. Of omdat ze gewoon uniek zijn. Het echte goud van het Maritiem Museum omvat ook een unieke varende collectie. Bezoekers stappen in de Maritiem Museum Haven aan boord van de collectie operationeel varend erfgoed, die in werkende staat wordt gehouden.
Voordeel met e-ticket tijdens Museumweek
Museumbezoekers kopen vanaf heden voorafgaand aan hun bezoek eenvoudig hun entreekaartjes voor het Maritiem Museum online. Met een e-ticket kunnen ze goed voorbereid op pad en wachttijd besparen bij de kassa op drukke dagen. Bovendien krijgen ze bij het Maritiem Museum 20% korting in de Giftshop en in de nabijgelegen APCOA parkeergarage (Hartmansstraat 35). Het Maritiem Museum werkt samen met tien Rotterdamse musea, stadspromotor Rotterdam Partners en cultuurpromotor Uitagenda Rotterdam (onderdeel Rotterdam Festivals). Als eerste stad in Nederland gaat Rotterdam haar binnen- en buitenlandse bezoekers bedienen met het verkopen van tickets voor alle Rotterdamse musea via één online shop. Voor wederverkopers biedt het mogelijkheden om bezoekers en bewoners via de online shop makkelijk en snel tickets aan te bieden van het totale Rotterdamse museumaanbod. Ook bij de bezoekerscentra van Rotterdam Info aan de Coolsingel en op Rotterdam Centraal kunnen dankzij dit systeem e-tickets worden verkocht van alle musea aan toeristen. Uitagenda Rotterdam zal maandelijks aan abonnees van de MuseumUitmail speciale online ticketaanbiedingen doen. De e-tickets leveren bezoekers de gehele Nationale Museumweek exclusieve voordelen bij de deelnemende musea, zoals korting in het museumrestaurant of de museumwinkel.